חשיבות תכנון וביצוע תשתיות תת קרקעיות

לוגו ענף מהנדסים בע"מ

תשתיות תת קרקעיות- מדריך עם מידע שכדאי להכיר

תכנון תשתיות תת קרקעיות

מדובר באחת המשימות המורכבות ביותר בכל פרויקט מתחום הבניה בשל החשיבות הרבה של הנחת התשתיות ושילובן בתשתיות הקיימות. המורכבות של איתור, מיפוי, תכנון וביצוע הנחת תשתיות תוך התחשבות בסביבה חשובה ביותר ודורשת אנשי מקצוע מנוסים.

תשתיות תת קרקעיות

לא משנה על איזה פרויקט מתחום הבניה מדובר, בין אם מבצעים סלילת כבישים, פיתוח סביבתי, הוספת שכונה ליישוב קיים, בניית קניון או פשוט בניית בית מגורים, אחת המשימות המורכבות ביותר היא תכנון וביצוע של הנחת תשתיות תת קרקעיות. המשימה החשובה הזו כוללת ראשית מיפוי של התשתיות הקיימות באזור וזאת בשל שתי סיבות מרכזיות:

הראשונה החשש לפגוש בתשתית קיימת והשנייה היא תכנון החיבור לאותה תשתית. מרגע שמושלם שלב התכנון עוברים למעשה לעבודה מול עיריות, מועצות מקומיות, מועצות אזוריות ותאגידי מים עירוניים מתוך רצון לקבל את כל האישורים הדרושים על מנת להתחיל את העבודה.

קבלת האישורים הסופית תיתן לנו את האור הירוק להתחלת ביצוע העבודות וגם כאן חשוב תמיד לבחור בחברה שמתמחה בעבודות תכנון והנדסה לתשתיות כמו גם בעלת ידע מקצועי רב וניסיון בתום ההנדסי כדוגמת ענף מהנדסים.

מלא את פרטיך ונציג החברה יחזור אליך בהקדם

הסוגים השונים של תשתיות תת קרקעיות

כאשר אנו מבצעים תכנון של תשתיות תת קרקעיות אנו למעשה מתמודדים עם מספר סוגים שונים ובהם:

תשתית ביוב – צינורות המותקנים באדמה ומטרתם לפנות את השפכים מדירות המגורים או מבנים עסקיים , ציבוריים שונים אל מתקני טיהור.


תשתית חשמל
– קווי החשמל אשר למעשה מאפשרים חיבור לרשת החשמל הארצית.


תשתית מים
– הצינורות המותקנים באדמה ומובילים מים אל המבנים ובתי המגורים ברחבי הארץ.

תשתית תקשורת – קיימות במיוחד באזורים עירוניים והן למעשה מאפשרים תקשורת תקינה של אינטרנט, טלפונים ושירותי טלוויזיה.

ישנה חשיבות רבה בהתייחסות לכל תשתית כזו בעת ביצוע של פרויקט, החל משלב התכנון בו צריך למפות ולזהות את התשתיות הקיימות בכדי לא לפגוע בהן במהלך ביצוע העבודות וכלה בחיבור הסופי אל תשתיות אלה בסיום העבודה.

בביצוע עבודות תשתית לא מתפשרים

החשיבות של ביצוע עבודות תשתית מכל סוג, בין אם מדובר במים, ביוב, חשמל או תקשורת דורשות התייחסות מקצועית הכוללת הנדסת תשתיות, הנדסת ביוב וידע בהנדסה אזרחית על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר שתמנע פגיעה או נזק לסביבה.

בענף מהנדסים תוכלו למצוא את כל אנשי המקצוע הייעודיים, עם ניסיון והתמחות בעבודות הקשורות לתכנון תשתיות תת קרקעיות. כך למעשה תוכלו לקבל את הייעוץ הנכון והדרוש בהתייחס למשתנים החשובים של עומק חפירה, שיפויי החפירה, מילוי חוזר ופרטים נוספים שיסייעו להצלחת ביצוע תשתית תת קרקעית.

הניסיון שצברה ענף מהנדסים לאורך השנים בתכנון עבודות תשתית יספק לכם את השקט הנפשי והביטחון. מוזמנים ליצור קשר או להתקשר 04-6210537 ונשמח לעמוד לרשותכם.

מלא את פרטיך ונציג החברה יחזור אליך בהקדם