חשיבותה של בדיקת קרקע לפני בנייה

לוגו ענף מהנדסים בע"מ

מדוע חשוב לבצע בדיקת קרקע לפני שמתחילים בבנייה
ועד כמה היא חשובה באמת
?

בדיקת קרקע וחשיבותה

רגע לפני שאתם מתחילים בבנייה ישנו צעד מקדים וחשוב והוא בדיקת הקרקע. חתך הקרקע שעליו עתיד להבנה המבנה, מהווה תפקיד חשוב בשלבים המוקדמים של הבנייה, על פיו בוחרים את שיטת הביסוס .

מדוע חשוב לבצע בדיקת קרקע לפני בנייה?

רכשתם שטח וכעת אתם מעוניינים לצאת לדרך עם פרויקט בניה? בדיקת קרקע היא אחד הדברים החשובים בתהליך, במטרה לאבחן ולקבוע את ההרכב של הקרקע ואת היכולת וסבילות הקרקע בנשיאת היסודות ומשקל המבנה, וזאת בנוסף כמובן לאישור הדרוש לשם קבלת היתרים.

את בדיקת הקרקע נעשה באמצעות קידוחי ניסיון שנבצע בשטח ודרכם נוכל לאבחן את חתך הקרקע שעל פי יקבע ביצוע שיטת היסודות ותמיכות נוספות למבנה שעתיד לעלות על פני השטח. במידה ולא נעשה זאת אנו עלולים לעמוד מול סכנה במסגרתה אחוזי הלחות בקרקע עלולים להוביל לסדקים ואף לקריסת יסודות.

כיצד מתבצעות בדיקות קרקע?

בדיקות קרקע מתבצעות במטרה לבחון את סוג הקרקע, עמידות האדמה ואת יכולת הנשיאה של הקרקע. במסגרת הבדיקה מבוצעים קידוחי ניסיון במטרה לבצע את חקר הקרקע ונלקחות דגימות קרקע. דיגום הקרקע מסייע בכדי לבצע בדיקות שתכליתן בשורה התחתונה לבחון את עמידות הקרקע בשטח שעליו עתיד המבנה להיבנות. בדיקות אלה מבוצעות במרבית המקרים טרם בניית המבנה, אך הן יכולות להתבצע בכל שלבי הליך הבנייה ולעיתים במקרה של בעיות וסדקים במבנים גם לאחר שהבנייה הסתיימה.

 

מלא את פרטיך ונציג החברה יחזור אליך בהקדם

מה מחפשים המהנדסים שמבצעים את בדיקות הקרקע?

אם ננסה להסביר במילים פשוטות, מהנדסי קרקע בוחנים את סוג הקרקע ואת הרכב האדמה מתוך רצון לקבוע אם מדובר בקרקע חזקה או קרקע חלשה. קרקע חזקה היא קרקע שלמעשה לא מבצעת תזוזות או משופעת בצורה מוגזמת מאחוזי הלחות, כך שהצפיפות שלה מסייעת לשמר וליישב את הקרקע לאחר ביצוע קידוחים ויציקת יסודות . קרקע חלשה בניגוד לכך אינה מספקת תמיכה טובה למבנים, היא מאופיינת בתנועות ושינויים של למעלה מ10% בעיקר להרכב אחוז הלחות בקרקע. אדמה כזו עלולה להידחס כאשר היא נושאת עליה משקל רב.

מי מוסמך לבצע בדיקת קרקע?

בדיקת קרקע יכולה להתבצע על ידי מהנדסי קרקע או מהנדסים גיאוטכניים אשר מוסמכים לבצע בדיקות קרקע ובדיקות גיאולוגיות מתוך מטרה לבחון את הרכב הקרקע ולהמליץ ליזמים ולמהנדסי התכנון (קונסטרוקטורים) על התמיכה והיסודות הדרושים לשם שמירה על עמידות ויציבות המבנה לאורך שנים ארוכות. חברת ענף מהנדסים בע”מ היא אחת החברות הוותיקות והמובילות בארץ בתחום הנדסת הקרקע. בחברה מועסקים בעלי מקצוע מוסמכים לביצוע של סקר קרקע, בדיקות גיאולוגיות, סקר מי תהום אשר בוחנים את שכבות הקרקע כדי לאבחן את סוג האדמה ובהתאם לכך להמליץ על היסודות הדרושים בכל פרויקט בנייה.

לאורך השנים צברנו ניסיון עשיר בייעוץ וביצוע של מאות פרויקטים בתחום בדיקות קרקע ואנו כיום מספקים שירות מקצועי לחברות בניה ויזמים בכל רחבי המדינה.

רכשתם שטח? אתם נמצאים רגע לפני הצבת תשתית? זה הזמן לפנות אלינו ולקבל את השירות המקצועי תוך מתן תגובה מהירה ויסודית שתספק לכם שקט נפשי!

מוזמנים ליצור קשר או להתקשר 04-6210537 ונשמח לעמוד לרשותכם.

מלא את פרטיך ונציג החברה יחזור אליך בהקדם