תשתיות מים וביוב

לוגו ענף מהנדסים בע"מ

תשתיות מים וביוב

תשתיות מים וביוב

תכנון מקצועי של תשתיות מים וביוב הוא מרכיב חיוני ומשמעותי הנדרש עבור כל פרויקט בנייה. בין אם מדובר בבתי מגורים, בבנייני משרדים או במפעלים ומבני תעשייה – איכות תשתיות המים ותשתיות הביוב תשפיע על איכות החיים של השוהים במבנה ועל תפקוד המערכות הפועלות בו.

כדי שתשתיות המים והביוב ישמשו כראוי את צרכי המבנה יש לפנות כבר בשלב התכנון לגורם מקצועי מוסמך ומנוסה, על מנת שיבצע תכנון תשתיות זורמות. הנחת התשתית ושמירה על תקינותה  לאורך שנים, תלויה ברובה בסוג הקרקע. חברת ענף מהנדסים נותנת ייעוץ הנדסי לתכנון וביצוע מקצועי של תשתיות מים וביוב.

לחברה יש את הידע, הניסיון וכוח האדם המקצועי הדרושים על מנת לתת את הייעוץ הנכון לתכנון מקצועי של תשתיות עבור פרויקטים מכל סוג. החברה מלווה את הלקוח והפרויקט משלבי התכנון והכנת תכניות האב ועד לסופו המוצלח של שלב הביצוע.

 

תכנון תשתיות מים וביוב – תכנון תשתיות זורמות

 

תכנון תשתיות זורמות הוא הכינוי המכליל לתכנון תשתיות מים וביוב, הכולל תכנון של אספקת המים למבנה מצד אחד ופינוי וניקוז הביוב מצד שני. על ההבדלים בין תכנון תשתיות מים ותכנון תשתיות ביוב נרחיב בהמשך. תכנון תשתיות זורמות מצריך מתן מענה לכל צרכיו הנוכחיים והעתידיים של הפרויקט מצד אחד ומצד שני התאמת פתרון לכל בעיה לוגיסטית או טכנית הנובעת מתנאי השטח ומתנאים ספציפיים של אופי הפרויקט, גודלו, מיקומו וכיוצא בזה. בין השאר, תכנון תשתיות זורמות כולל תכנון מערכות הובלה, תחנות שאיבה, בוסטרים, מערכות הכלרה, בריכות אגירה, מתקני טיפול בשפכים, מערכות ניטור וכן הלאה.

 

מערכת הביוב

 התשתיות המיועדות להוביל את השפכים באמצעות צינורות הניקוז ומערכת הביוב כולה הן בעלות חשיבות והשפעה היגיינית ובריאותית. תפקידה של מערכת הביוב הוא לנקז ולפנות את השפכים מן הדירות והמרחבים השונים בבניין אל מחוצה לו. מערכת הביוב מפנה את השפכים אל מערכת הביוב העירונית, אשר מזרימה אותם אל מרכזי טיהור שפכים, או אל הים. במקרים בהם התשתיות אינן מפותחות דיין, מפונים השפכים אל בורות ספיגה או גופי מים זורמים. תכנון וביצוע תשתיות ביוב כולל גם טיפול בטיהור מי שפכים והכנת סקרי שפכים.

 

תשתיות מים

 תשתיות המים מתחברות אל צנרת המים המתוקים העירונית, ומזרימות את המים בלחץ ממנה אל נקודות הקצה השונות במבנה. נקודות הקצה יכולות להיות ברזים, סוללות מים חמים ומים קרים, נקודות חיבור מים לכיבוי אש ועוד. את הלחץ הדרוש להזרמת המים מייצרים בשני אופנים:

  • באמצעות הפרשי גובה – כאשר המקור ממנו מוזרמים המים למבנה נמצא במגדל מוגבה.
  • באמצעות משאבות – כאשר לא ניתן להיעזר בכוח הכבידה כיוון שאין הפרשי גובה מתאימים, יש להיעזר במשאבות.

תכנון תשתיות מים כולל בדיקה של איכות המים, הפקת דוח איכות המים וטיפול בהכלרתם במידת הצורך.

 

 

מלא את פרטיך ונציג החברה יחזור אליך בהקדם

ליווי ושירות מקצועי לאורך כל הדרך

 תכנון תשתיות מים וביוב מתחיל כבר בשלבי התכנון הראשוניים של הפרויקט, בהכנת תכניות אב. התכנון ממשיך לביצוע ופיקוח על העבודות בשטח, ומסתיים רק כאשר בניית הפרויקט מסתיימת. תכנון מקצועי של תשתיות מים וביוב מבטיח ללקוח אספקה סדירה של מים איכותיים ופינוי וטיפול בכל השפכים הנוצרים בפרויקט, לשמירה על היגיינה ובריאות.

תכנון תשתיות מים וביוב צריך להיעשות על ידי אנשי מקצוע אמינים ומנוסים, כדי שהתוצאה המתקבלת תהיה מערכת תשתיות זורמות איכותית. תכנון לקוי של תשתיות מים וביוב עשוי להוביל לאינספור בעיות שבדיעבד יהיה מסובך יותר לפתור אותן.

לעומת זאת, תכנון מקצועי של תשתיות מים וביוב ייתן מענה מדויק לצרכי הפרויקט ולאתגרים הייחודיים הקיימים בו. כאשר אתם פונים לחברה לצורך תכנון וביצוע תשתיות מים וביוב, יש לפנות אך ורק לחברה מקצועית ומנוסה, המעסיקה בעלי מקצוע מוסמכים בעלי השכלה, הכשרה וניסיון מתאימים.

 

להתחיל ברגל ימין

כדי שפרויקט יסתיים בהצלחה צריך להתחיל אותו בתכנון מקצועי. מתכננים פרויקט ומחפשים יועץ קרקע שייתן את ההנחיות למתכנן הפרויקט שלכם? לחברת ענף מהנדסים ניסיון וידע בתכנון וביצוע תשתיות מים וביוב עבור פרויקטים מגוונים, כולל תכנון וביצוע תשתיות מים וביוב עבור תאגידי מים עירוניים ותכנון וביצוע תשתיות ניקוז עבור עיריות, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות. החברה רכשה ניסיון וידע בתחום, ומעסיקה אנשי מקצוע איכותיים ומנוסים, אשר ישמחו לתכנן ולבצע עבורכם תשתיות מים וביוב איכותיות, מתקדמות ויעילות.

לפרטים נוספים צרו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם.

מלא את פרטיך ונציג החברה יחזור אליך בהקדם