קידוח כלונסאות מיקרופייל ומהי חשיבותו

לוגו ענף מהנדסים בע"מ

קידוח כלונסאות

קידוח כלונסאות | קידוח כלונסאות מיקרופייל

השלב הראשון בבניית מבנה הוא יציקת יסודות אל הקרקע, על מנת שניתן יהיה לבסס עליהם את המבנה כולו. על פי רוב, היסודות מורכבים מקונסטרוקציית ברזל עשויה כלונסאות, אותם מחדירים לבורות ייעודיים ומיציקת בטון המכסה את הבור ועוטפת אותם. כאשר תנאי הקרקע או המבנה אינם מאפשרים ביסוס בטוח ויציב של המבנה בשיטה הרגילה, יש לבצע קידוח כלונסאות מיקרופייל.

 

מהם כלונסאות מיקרופייל

כלונסאות מיקרופייל צרים מאלה הסטנדרטיים. קוטרם של מקדחי מיקרופייל נע בין 30-60 ס”מ והם מיועדים לביצוע קידוח בסלע, הדורש ביצוע קידוחים שקוטרם קטן מקוטרם של קידוחי כלונסאות רגילים. קידוח כלונסאות מיקרופייל מבוצע באמצעות ציוד מיוחד, על ידי בעלי מקצוע המתמחים בקידוח מסוג זה. קידוח מיקרופייל דורש מקצועיות ורמת דיוק גבוהה. כדי להבטיח  ביצוע מוצלח ולמנוע טעויות, יש לבצע קידוח  מיקרופייל תחת פיקוח של מהנדס בניין, והשגחה של הקבלן  הראשי בפרויקט או של מנהל העבודה.

מתי יש לבצע קידוח מיקרופייל

על פי רוב, בבנייה סטנדרטית משתמשים בכלונסאות רגילים, אולם כאשר הקרקע היא סלעית וקשה, לא ניתן לקדוח בה קידוחים בקוטר של כלונס סטנדרטי לצורך יציקת יסודות המבנה. הפתרון במקרים אלו הוא קידוח כלונסאות מיקרופייל. מקרים נוספים בהם נעשה שימוש בכלונסאות מיקרופייל הם פרויקטים של חיזוק מבנים ותשתיות, כמו למשל פרויקטים של תמא 38. במקרים אלו מבצעים מספר קידוחי מיקרופייל  לשם יציקת כלונסאות מיקרופייל מסביב לבניין, שיעניקו לו חיזוק ותמיכה.

 

מלא את פרטיך ונציג החברה יחזור אליך בהקדם

כיצד יודעים אם יש לבצע קידוח מיקרופייל

כדי להבטיח יציבות וביסוס נאותים  של המבנה, יש לפנות ליועץ קרקע או מהנדס קרקע. יועץ קרקע יבצע את הבדיקות הנדרשות ויפיק דוח אותו יש למסור לקונסטרוקטור – מהנדס הבניין. דוח יעוץ קרקע מכיל הנחיות לגבי הדרך בה יש לבסס את הבניין. במידה ואופי הקרקע אינו מאפשר יציקת יסודות סטנדרטיים, יורה הדוח לבצע קידוח כלונסאות מיקרופייל.

 

מה דרוש על מנת לבצע קידוח של כלונסאות מיקרופייל

 קידוח מיקרופייל מצריך ידע מתאים וציוד מקצועי. הציוד כולל מקדח בקוטר שבין  30-60 ס”מ המונח על תורן שאורכו 5-12 מטר ומדחס אויר שמאפשר פינוי חלקיקי הסלע שנוצרו בקידוח. הקידוח בסלע נעשה על ידי איש מקצוע שהוכשר לכך, ויודע כיצד להפעיל את המכשור בבטיחות ובדייקנות.

חשוב להדגיש את החשיבות הרבה של ביצוע קידוח מיקרופייל באופן מקצועי ובטיחותי. כלונסאות מיקרופייל הם מה שיעניק למבנה הממוקם בקרקע סלעית יציבות. ביצוע לא מקצועי או הימנעות מקידוח של כלונסאות מיקרופייל בסלע עלולים להוביל לאסון.

כדי להיות בטוחים שהבית אותו אתם בונים יהיה יציב ובטוח, וכדי שתוכלו לישון בו בשלווה ובשקט, כשאתם יודעים שאתם בטוחים, יש לפנות לחברה מקצועית ואמינה המתמחה בביצוע קידוחי מיקרופייל, מחזיקה ברשותה את הציוד המקצועי הנדרש ומעסיקה אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים.

מלא את פרטיך ונציג החברה יחזור אליך בהקדם